Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

به قول دوستان مرزی بین تخیل و واقعیت نمی بینم!

+ اگر حرفی داشتید اون بالا می تونید من و پیدا کنید :)

پیام های کوتاه

منی که از تو به دنیا امد یا شاید هم برعکس...

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ق.ظ
پیش نوشت: اگر حوصله تان میرسد یک بار با این آهنگ و دفعه بعد با این یکی این متن را بخوانید و تفاوت را احساس کنید اگر هم نمیرسد که همان یک بار را بدون هیچ اهنگی بخوانید و به حس خودتان برای غمگین شدن یا حس خوب گرفتن از این متن اعتماد کنید...


دکمه ای که رویش دو تا خط موازی کوتاه کشیده شده را میزنم و همزمان با پخش شدن صدا فکر میکنم منی که از تو فقط یک صدای ضبط شده برایم مانده چه کنم؟ یعنی باید مثل پرنس چارمینگ* دوره بگردم و دکمه پلی ضبطم را بزنم و به ادم ها بگویم با صدای پخش شده لب بزنند تا بلکه اینگونه بتوانم تو را پیدا کنم؟
چه می گویم؟ مثل اینکه خرفت شده ام... به نظرت بهتر نیست به جای لب زدن بگویم حرف بزنند و صداها را مقایسه کنم؟ اینجوری بهتر نیست؟ ولی صبر کن... همیشه صداهای ضبط شده با اصل قضیه فرق دارند پس اینجوری نمیشود.
خب رسیدم به مباحث فلسفی عقیدتی.
حالا می گویی منی که از تو صدای اندیشه هایت برایم درون ضبطم مانده چه کنم؟ یعنی باید بروم با کل مردم جهان بحث فلسفی عقیدتی کنم تا بتوانم مشابه ترینش به عقاید تو را پیدا کنم و انوقت سرخوشانه فکر کنم آن تویی؟
- هی فلانی داری چیکار میکنی؟ قرصاتو خوردی؟
- اهنگ گ...گوش میدم. اره...
دروغ گفتم، نخورده بودم ولی الان این مهم نیست، مهم الان فقط این است که با شنیدن صدایم یادم آمد...
هی می شنوی؟ منی که از تو فقط خودم برایم مانده چه کنم؟ پاک یادم رفته بود که این ها صدای خودم است و این ضبط توست که این ها را ضبط کرده.
میرسم به جایی که صدای قهقهه می اید، مطمئنم این دیگر خودت هستی، دلیلی هم برایش ندارم فقط یک چیزی ته دلم میگوید که این باید خودِ خودت باشی.
پس شاید باید به صدای قهقهه ات امیدوار باشم؟ یعنی باید دلقکی شوم و کل مردم جهان را بخندانم و دکمه پلی ضبطم را بزنم و خنده ها را با آن مقایسه کنم تا بتوانم تو را پیدا کنم؟ فکر نکنم صدای قهقهه ها حتی اگر از ته چاه هم دربیایند به خاطر حسی که درون آن هاست با اصلشان فرقی کنند؟ هوم؟

* شوهر سیندرلا


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۵
فو فا نو

نظرات  (۱۷)

دوست داشتم پستتو ^_^
پاسخ:
اویم بم گف بگم بت ک دوستت میداره :دی
خخخخخخخ شوهر سیندرلا رو خوب اومدی:))
پاسخ:
حالا نگا همه چی رو ول کرده اونو چسبیده خخخخخخ
زیبا نوشته بودی:)
هوم:) صدای قهقهه ها هیچ وقت و هیچ جا فرق نمیکنه:)
پاسخ:
:)
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۲۴ یاسین ناطقی
"منی که از تو فقط خودم برایم مانده!" ... من با این جمله خیلی حال کردم ، از اون جمله هایی بود که بار اولی که خوندم نفهمیدم :| ... بعنوان تجربه ی نخست ، خیلی خوب بودش...
پاسخ:
اره اگر عمیق بهش نگاه شه میتونه پر از معنی باشه :)
البته تجربه ی اول نوشتنم نیس، تجربه ی اول اینجور متن هایی هس ک پیام خیلی خاصی ندارن و توصیفی هستن بیشتر. من معمولا یه تحولی چیزی رو سعی میکنم نشون بدم تو متنام اخه :دی
سلام.نمیدونم چرا٬ولی حس خوبی داشت متنتون!ولی قطعأ تو این سبک بهتر از این هم میتونید بنویسید!
موفق باشید
پاسخ:
سلام، مرسی، تلاشم رو میکنم بهتر هم بنویسم و همچنین :)
"منی که از تو فقط خودم برایم مانده" :)
پاسخ:
هوم تاثیرات یه نفر روی ادم و نبودش باعث ب وجود اومدن این اتفاق و جمله میشه :)
منی که از تو فقط خودم برایم مانده
این خیلی عالی بود خیلیییییییی
خیلی به دلم نشست این متن عالی بود مطمئنم توی این سبک خیلی خوب میتونین پیشرفت کنین آفرین
پاسخ:
نوش جان :)))
انقدر دوستان ازین جمله و متن خوششون اومد ک گذاشتمش جیم، فک نمیکردم انقد خوب باشه و نوشتن با همچین سبکی مفید باشه اصن ولی هس گویا پس سعی میکنم اینجوری هم بنویسم:دی

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۷ مجتبی آستانه
عه من یه بار اومدم اینجا این تیتره پیش نوشت نبود!یه نگاه کوتاه کردم برای نظر گذاشتن گفتم سر فرصت بیام! الان خواستم بخونم چون در شرایطی نیستم که موزیک رو گوش بدم؛ شب میام واسه نظر
پاسخ:
اره :دی
مشکلی نداره میتونید گوش ندید اگر حوصله ندارید، تو پیش نوشت گفتم ک :)
۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۸ مجتبی آستانه
ماشالله خوب مشتری پیدا شده برای وبتون ها:)) همیشه به رونقی
پاسخ:
خخخخ انشاالله :))))
 ب خاطر اینه ک هاچ لینک این پستم رو گذاشته تو وبش و خودمم لینک وبم رو تو جیم گذاشتم یحتمل و اینکه دیشب لینک این پست رو تو تخته گذاشتم و گفتم اگر حوصلتون شد بخونید نظر بدید.
خلاصه از دفعه بعد احتمالا دوباره فقط مشتریای قدیمی میان :دییییی
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۱ مجتبی آستانه
با آهنگ اول گوش دادم.
یه حس غریبی بود؛ مالامال از غصه با چاشنی گریه. که دور نویسنده متن پر است از دستمال کاغذی های مچاله شده که کنارش افتاده و کیبوردش از قطرات اشک خیس هست. (توجه مهم: این فقط یک تصور و حس است و به هیچ عنوان به نویسنده متن نسبت نمی دهم ها!!)
پاسخ:
جدا؟ برا من با این اهنگه ی جورایی حس سبک شدن داشت :)) ینی غمم حالا ک فکر میکنم شاید داشته باشه ولی همراه با سبکیه برا همین ب تصور گریه نمیرسه :)
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۴ مجتبی آستانه
اما آهنگ دوم. این آهنگ با متن غم نداشت. یه جور بی حسی داشت. که طرف کرخته . گیجه. نمی دونه! البته عکس پس زمینه موزیک قبل از شنیدنش من رو آماده این کرده بود که از متن حس خشونت رو برداشت کنم ولی وقتی شنیدم و با متن رفتم جلو بی حس بودم و مات و مبهوت
پاسخ:
خخخخ برا من میشه گف برعکس بود =))) این غم داشت و اون یکی نه :)) اون یکی گیج بود و این یکی غمگین خالص و تموم شدن از شدت فشار و اینا :))
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۰ مجتبی آستانه
اما متن بدون آهنگ. قشنگ بود. خاص بود. می شد چشماتو ببندی و تصورکنی مطلب رو
برخلاف دوستان که از ((منی که از تو فقط خودم برایم مانده)) خیلی خوششون اومده؛ من با تیتر خیلی حال کردم(( منی که از تو به دنیا آمد یا شاید هم برعکس))
از راه حل ها خیلی خوشم اومد، واسه پیدا کردن گمشده که نمی دونی چی رو دقیقا ازش به خاطر داری
شاید...باید... امیدوار بود... ولی
حتما...باید...از این مطلب لذت برد
پاسخ:
چقدر تفاوت :)
خیلی مرسی ک با اهنگا گوش کردید و نتیجه رو گفتید، خیلی جالب بود برام :)
برا جیم من برا تیتر هم این تیتر اصلی رو دادم و هم اون جمله رو و اون جمله رو گذاشتن :)) هر دوش ب هم مرتبطه ب هرحال و من هر دوش رو دوس دارم :)
مرسی از دو خط اخر :))
خیلی عالی بود ... موقع خوندنش داشتم یک آهنگ قدیمی گوش میدادم خیلی لذت بردم.حتی بدون آهنگ هم لذت بخش بود.
+ خیلی تغییر کردی :) +++
پاسخ:
خوشحالم لذت بردی :) حدس میزدم :دی
+ قلمم یا خودم؟ :)) مثبت یا منفی؟ :)) یکم بیشتر باز کن جریانو :))

بعدا نوشت : اون + ها فک کنم ینی مثبته :)) حالا فقط میمونه اینکه منظورت خودم بود یا قلمم :)))
امممم
خوب بعد از مدتی که نبودم ، حالا مغزم درست کاز نمیکنه اما
چیزی که ذهنم میرسه اینه که تمام ما گم کرده هایی داریم که هرکدوم به روش خودمون در پی جستجویش هستم، یکی مثل شوهر سیندرلا و یکی مثل شما دنبال قهقهه، اما مهم اون گم شدهه هست که باید پیدا بشه حالا به هر روشی که شده، همون قدری که اثر انگشتمون خاصه ، گم شدهه هامونم خاصن
امیدوارم زودتر بیابیدش
پاسخ:
برداشت جالبی بود در نوع خودش :)
همچنین شما :)
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۳ فریده خانوم
سلام فوفی خوبی؟
خیلی مطلبت به دلم نشست تو رادیو شنیدمش ...
یه نکته اول متنت هست...وقتی دکمه ای که روش دوتا خط موازی هست رو زدی که صدا stop میشه
چطوری همزمان صدا پخش میشه؟! :دی
پاسخ:
سلام به به پارسال دوست امسال اشنا :))))))
مرسی بهترم شما ما رو نمیبینی خوبی؟ :))
خخخخخ پس تو فهمیدی؟ من خودم بعدش حدس زدم اشتباه باشه ولی دیگه دیر بود خخخخ فرستاده بودم جیم و منتشر شده بود :))
مرسی از دقت و نکته بینیت :)
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۵۸ فریده خانوم
پارسال دوست امسالم دوست! :|

منکه میبینمتون چراغ خاموش :دی

البته خب یک برداشتی هم میشه کرد لز دکمه ای که دوتاخط موازی روشه! که دوتا خط موازی هیچوقت به هم نمیرسن و شاید شوهر سیندرلا هیچوقت پیداش نکنه!که البته خدا نکنه هیچوقت اینجوری بشه :)
پاسخ:
باعشه هرچی تو بگی ای دوست :))

خب ما که نمیبینیمت :|

برداشت جالبی بود :) دمت گرم جدا :)

البته شوهر سیندرلا که نه اون مثال بود، کاراکتر داستان ما یکی دیگه بود. حالا اینکه خدا بکنه یا نکنه رو نمیدونم دیگه، نظری هم ندارم، ینی دعا نکردم ک پیداش کنه، سپردمش دست روزگار و خدا ک هرکار میخواد باش کنه :))

ولی یه چیزی رو دوست دارم و امیدوارم بهش برسه، این که با همین وضعیت موجود کنار بیاد، خیلی وقتا ادما برای رسیدن بهشون نیستن، فقط رهگذرن و صد البته با اینکه رهگذرن چیزهایی هم یادت میدن، مثه همین داستان ما :)
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۱۹ فریده خانوم
بح بح به این میگن وب ! بی تایید !زودم جواب میدی :)
بچه هارو صدا کن یه تخته سیاه اینجا ایجاد کنیم!😁
من میبینم و حواستون باشه خخ
البته خب هرچی که به صلاحشه پیش بیاد !
پاسخ:
6 ساعت نوشتم بعد اشتباهی انصراف زدم T_T

گفتم که همیشه هم انلاین نیستم هروقت انلاین باشم سریع جواب میدم :دی
قدمشون رو چشم اگر بیان البته من ک هیچی چون همیشه انلاین نیستم ولی چون بی تاییده میتونن با هم چت کنن خخخخ ولی میشه یه کاری کرد ادمین گذاشت برا ساعتایی ک من نیستم تا بحثا منحرف نشه خخخخخخخخ
این حرفت منو یاد هنگ انداخت احساس میکنم این جمله رو یکی یه بارم اونجا گفت :))
روشن شو گاهی ببینیمت، دلمون تنگ میشه :) 
راسی بزغاله مار رو هنوز یادمه من خخخخ
هوم :)