Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

به قول دوستان مرزی بین تخیل و واقعیت نمی بینم!

+ اگر حرفی داشتید اون بالا می تونید من و پیدا کنید :)

پیام های کوتاه

سر نوشت: "شماره دو" برگرفته از لطیفه ای قدیمی و به قول بچه ها معنی اش PP است.




داشتم فیلم The Martian را نگاه میکردم که رسیدم به آن جاییش که کاراکتر مذکور با همین شماره دو به ظاهر بی مصرف و بد توانست سیب زمینی هایش را رشد دهد و به واسطه خوردن سیب زمینی ها از مرگ نجات پیدا کند که به یکباره، مادر محترم آمدند درون اتاق و گفتند که اگر شماره دو هم بودی زمین را آباد می کردی و این چه وضعش است که همش پای کامپیوتر نشسته ای و حرف هایی از این قبیل را به خورد گوش بنده دادند و بعدش هم بدون اینکه متوجه شوم از اتاق بیرون رفتند؛ آخر من تمام فکرم پیش شماره دو بود که نگاه کن، با اینکه مفید است چقدر در حقش اجحاف می شود و همیشه همه جا به عنوان فحش و چیز خیلی بد و چندش آوری از او یاد می شود؛ که حرف مادرم در ذهنم تکرار شد: "اگر شماره دو هم بودی زمین را اباد می کردی" بله، مادرم نادانسته از شماره دو دفاع کرده بود؛ ولی خب از طرفی دیگر مرا خوار و ذلیل کرده بود.

خب همین دیگر. بیاید از حق شماره های دو دفاع کنیم، حتی اگر خودمان بی مصرف تر از آن ها باشیم، تا شاید با گرفتن حق شماره دو های مذکور با مصرف شویم!

راستی گفتم مذکور! چطور است سر راه حقمان از این بابت را هم بگیریم؟ منظورم با خوانندگان زن این نوشته است، آخر مذکور از مذکر می اید. به نظرتان چرا نمی گویند "مونوث"؟ حداقل وقتی چیز مورد نظر مونث باشد هم، این را بگویند، ما راضی ایم. اگر هم مشخص نباشد جنسیتش چیست به "مذنوث" هم راضی ایم، والا به جان خودمان.

چپی(!) شاید هم منظور "موز کور" بوده. چطور است برویم حق موز ها را هم بگیریم؟


پا نوشت: اگر میشه لطفا برداشتتون رو از متن بگید که بدونم چیزی که تو ذهنم بود رو تونستم درست منتقل کنم به مخاطب یا نه...




موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۵/۰۲/۱۱
فو فا نو

نظرات  (۱۳)

فیلم عجیبی دیدیا!!:))
پاسخ:
چرا عجیب؟ خب طبیعیه که! همون کوده دیگه ک برای گیاه مفیده. حالا اینجا چون تو مریخ تنها بوده ب جای کود حیوانی ک نداشته از کود انسانی استفاده کرده.
متن که فارسی سلیس بود در انتقال مفهوم مشکلی نداشت :)
من فقط ربط موزهای کور رو با متن نفهمیدم:دی
پاسخ:
:)) منظورم همین بود ک ارتباط همه چی رو با هم متوجه بشید درست ک بدونم خوب تعریف کردم یا نه. الان مثلا باید متوجه میشدی ربط موزو ب متن و این ینی اشکال دیگه :))
خب اون موز هم مثال بود مثه اون دوتای دیگه ک از واژه "مذکور" گرفتمش ک خب میتونست نباشه قبول دارم خخخخ ولی دلم میخواست بیارمش چون هم جالب بود ربطش ب مذکور هم اینکه تو عنوان و عکس خوب میشد ازش استفاده کرد. معنی عنوان با همین موز کور شکل گرفته ک یه نماینده کلیه ک میتونه اشاره ب این باشه ک خب اون تواناییش رو نداره و کاری از دستش برنمیاد و نمیتونه کاری ک باید رو بکنه، مثل مثال اولی ک زدم. ولی تو که نیستی پس نگو ب من چه. دستشو بگیر و کمکش کن. یه همچین چیزی خخخخ. باید اخرشو ویرایش کنم ولی. هشیارم کردی :)) مثلا یکم بیشتر توضیح بدم و اینا.
۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۰۱ شکیبا حاجى زاده
این موزه چه بامزس خخخ موهاش منو کشته با اون پاپیونش:دى
خب از بحث دور نشیم :|
امممم ...میشه یکم فکر کنم بعدا بیام بگم نتیجه گیریمو ؟ :/
پاسخ:
:))) تازه حیف یادم رف پا بکشم براش. شاید بعدا کشیدم خخخ

عب نداره هر چه دل تنگت میخواهد بگو :))

راحت باش بازم همیشه درین مورد :))
۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۵۸ مجتبی آستانه
متن رو در شرایطی خیلی متفاوت از شرایط و حس و حال همیشه تون نوشتین؟ چون این لحن بیان رو تا حالا ازتون ندیده بودم.
مطلبتون هم من خیلی خندیدم خخخخخ. می خواین جهت حمایت از شماره2 ؛ یه هفته عکس پروفایلمون رو به این بزرگوار اختصاص بدیم؟ :|
پاسخ:
نه شرایط متفاوت که نه! اگر دقت کنید اون موردای همیشگیم مث گیر دادن ب یه چیزی ک کسی زیاد متوجه اش نی یا بازی با یه کلمه رو داشتم. ولی بیان رو اره. حس کردم جدی زیاد بش نمیخوره برا همین سعی کردم طنز باشه ک خب گویا فقط برا شما هم در حکم طنز عمل کرده خخخ ولی من مطلب اینجوری قبلنم نوشتم. این یه نمونه اش: http://memento-mori.blog.ir/1394/09/15 ک ندیده بودید تا حالا گمونم برا همین فک میکردین اولین باره اینجور مینویسم. ولی خب اره در کل کم پیش میاد اینجوری بنویسم.

نه عکس پروفایل نمیخواد :| :)) فقط لطفا ب عنوان فحش استفاده نشه ازین ب بعد و چیزای مثبتش هم دیده شه، ینی جوری ک هس ببینیمش نه جوری ک میخوایم...
راستش متن منو یاد یه مستند انداخت که دقیقا همین موضوع رو داشت و من سالها قبل دیده بودمش ولی نقاشی هاتونو عجیب دوست داشتم :)))
پاسخ:
@_@ مستند راجع به شماره دو؟ ندیدم من. کاش اسمش یادتون بود، کنجکاو شدم. خخخ خوبه ک دوس داشتید :)))
مچکر از توضیح :دی

ولی آره همونطور که تهش جایی برای مذکور باز کردی و ازش حرف زدی، یه جوری هم قضیه موز کور رو بگنجون :دی
پاسخ:
راستی من اون موقع عجله داشتم میخواستیم بریم جایی یادم رفت تشکر کنم، الان ازت متشکرم بابت کامنت قبلی ^_^
ها. سخته، ولی بش باید ور برم یکم بسطش بدم :))

۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۱۵ شکیبا حاجى زاده
من مثلا منتظر بودم از رو کامنتای بقیه نتیجم رو تکمیل کنم:/
ولى الان توضیحتو درمورد موز کور خوندم ابهام برطرف شد...
کلا ب نظرم هیچ چیزى بد مطلق نیس.نگاه کردن تک بعدیه ک این حس رو به ماها داده!
پاسخ:
خخخخ سریع لو میدم همه چی رو. مثلا میگن نویسنده نباس توضیحی بده تازه خخخخ
سخته حرف زدن راجع بهش. ب نظرم بحث طولانی رو بطلبه...
همونطور که دوستان فرمودن، مطلب کاملا روشن و تمیز بود(تبریک عرض میکنیم خخخ).
.
ولی اونجاییکه که میگین: حتی به «مونوث» هم راضی هستیم)) ؛ منو واقعا جذب کرد! اینکه گاهی اوقات بعضیا(در اینجا بانوان) ، اصراری به داشتن حقوق و مزایای جدا و اختصاصی ندارن و تنها خواسته شون، برابری و مساوات هستش که خب توی ترکیب«مونوث» بخوبی دیده میشد.
خیلی خوب بود
پاسخ:
:دی ممنون.

بله برداشتتون درست بوده :))

:)
:) ، مذکور و مذکر و موز کور! حالا چرا باید از خیابان ردش کنیم ؟
در مورد فیلم به نظرم یه جاهایی خیلی غیر علمی اومد.
پاسخ:
:دی ب این خاطر ک کمکش کنیم :)) چون نابیناس... ک خوشحال شه و خوشحال شیم :))))
غیر علمی ینی غیر واقعی هم بوده دیگه؟ ینی میگید ممکن نیست همچین اتفاقی بیوفته تو واقعیت؟ اگر حال و حوصله داشتید بیشتر بگید ازین ک کجاهاش غیر علمی بوده و اینا ممنون میشم :)
فهمیدم نوشتتونو بدون استفاده از کامنت زیرش..:)هورااااا:)
ولی بنظرم جمله هاتون خیلی طولانیه..یعنی انگار جای نقطه از"و"استفاده میکنید..این یکم هضم نوشتهتون رو سخت میکنه..(شایدم اشتباه بگم)
پاسخ:
خیلی هم عالی :))))) 
نه درست میگید :) چون خودمم حین نوشتن دوس داشتم از نقطه بیشتر استفاده کنم و فکر میکردم اینجوری درست نی زیاد؛ ولی هر کار میکردم میدیدم ب جمله ها نمیاد ک نقطه بذارم و "و" بیشتر بهش میاد! حالا روش فکر میکنم ببینم چیکارش میشه کرد :/
وای فوفی من خیلی خندیدم
^_^
پاسخ:
خداروشکر ^___^
والا نمیدونم از این متن چه برداشتی باید میکردم :| همش مشخصه که :|

در کل خیلی بی مزه بود.
مخصوصا اونجا که ریشه ی کلمات رو بررسی نمودی.

+ با عرض پوزش !
پاسخ:
خب دوستان همیشه میگن مطلبات گنگه اخه :)) گفتم بپرسم ببینم این دفعه هم گنگه یا نه.

بعدشم من منظوری داشتم از بررسی کردن ریشه کلمات و این حرفا. حالا نمیدونم اون رو متوجه شدید و میگید بی مزه یا نشدید و میگید.

ب هرحال نظرتونه دیگه :)
سلام. «مذکور» از واژه « ذِکر» میاد و «مذکر» از واژه «ذَکَر». این دو تا اصلا هم ریشه و هم معنی نیستند! توی زبان عربی، اعراب کلمه خیلی خیلی مهمه.
من با خوندن متن، به جورایی یاد یه قسمتایی از کتاب «لطفا گوشفند نباشید» افتادم.
پاسخ:
سلام و ممنون :) ولی خب راستش برا من معنی اصلیش مهم نبود. فقط خوشم میاد ک بازی کنم با کلمات و از توی این بازی چیزی ک میخوام رو دربیارم. بده این؟ ینی حتما باید هم معنی باشن؟
نخوندمش اینو. یادم باشه بخونم حتما پس