Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

~ زندگی کن ~

Memento mori

به قول دوستان مرزی بین تخیل و واقعیت نمی بینم!

+ اگر حرفی داشتید اون بالا می تونید من و پیدا کنید :)

پیام های کوتاه

ان تکه ای که از زمین جدا شد 2 که با خورشید برود و ماه شود، نتوانست از روی خط چین ها خودش را قیچی کند؛ به همین خاطر تکیه هایی از آن درون زمین افتادند و ماندگار شدند که به اشک ماه به خاطر جدایی از مادرش معروف شدند. ان اشک های سنگی که در دریاها و اقیانوس ها افتادند، ماهی شدند.

بعضی هایشان نتوانستند این سرگردانی و حقیقت را تاب بیاورند و به شخصی سپردند تا زمانی که نقطه اتصال سال ها به هم است ان ها را سر سفره هایشان جلوی اینه ها بگذارند و شب ها پرده ها را بکشند و به هیچ وجه بیرون نبرندشان خصوصا در شب تا با دیدن ماه حافظه شان برنگردد و در جای کوچکی نگهداریشان کنند و سپس به صورت خود خواسته حافظه هایشان را پاک کردند و به همان رنگ قرمز خاکشان باقی ماندند که البته در بیشتر اوقات این قرمزی به سفیدی تبدیل میشد.
اکثرشان ولی تصمیم گرفتند با سرنوشتشان کنار بیایند و زندگی جدیدی برای خود دست و پا کنند و هر جا رفتند هم دمای همانجا 3 شوند. حتی در شکم موجودات دیگر! به همین خاطر به رنگ ها و شکل ها و سایز های مختلفی وجود دارند. و با خود می گفتند ما همین الان هم با ماه هستیم چون شب ها به ما سر میزند و قابل رویت می شود و به انعکاس ان در اب راضی بودند.
.

1 افسانه تلاشی برای بیان واقعیت‌های پیرامونی با امور فراطبیعی است. انسان در تبیین پدیده‌هایی که به علتشان واقف نبوده به تعبیرات فراطبیعی روی اورده و این زمانی است که هنوز دانش بشری توجیه کننده حوادث پیرامونی اش نیست. به عبارت دیگر، انسان در تلاش ایجاد صلحی روحی میان طبیعت و خودش افسانه‌ها را خلق کرده‌است.

منبع: ویکی پدیا


2 به‌نظر پژوهشگران، احتمالاً کرهٔ زمین در «دورهٔ جوانی» با یک کرهٔ دیگر به‌اندازهٔ کرهٔ مریخ، که دانشمندان آن را سیارهٔ تیا (دارای نوع خاصی از اتم اکسیژن) نام‌گذاری کردند، برخورد کرد و نتیجهٔ آن، انفجاری عظیم و ایجاد «ابر عظیمی» از قطعات و گردوخاک این دو کره در فضا بود. کرهٔ ماه از به‌هم پیوستن این قطعات پدید آمد.

منبع: ویکی پدیا

3 عنوان جانور خونسرد به جانوری گفته می‌شود که میزان دمای بدنش با توجه به دمای محیط اطراف به طور مداوم تغییر می‌کند. هنگامی که دمای هوا گرم است، در تابستان و همچنین در طول روز دمای بدن جانوارن خونسرد بالا می‌رود و انرژی لازم برای فعالیت را بدست می‌آورند. در هنگام شب و همچنین در طول فصل زمستان نیز با توجه به سردی هوا، دمای بدن این جانوران نیز کاهش می‌یابد. میزان فعالیت یک جانور خونسرد به درجه حرارت محیط اطراف وی بستگی دارد.

منبع: ویکی پدیا

پ.ن: افسانه ساخت خودمه :دی هنوزم با این ایده کار دارم. اگر بشه یه داستان براش مینویسم و نقاشی هم میکشم.

پ.پ.ن: از کشف ها بار معنایی مرتبط جالب با اهنگ پرواز سیاوش قمیشی و ماه و ماهی حجت اشرف زاده بود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۷
فو فا نو

نظرات  (۳)

۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۲:۰۴ ر. کازیمودو
ایده خوبیه :) بسطش بده حتما
پاسخ:
:) چشم :دی
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۸ مترسک ‌‌
مرسی که کامنتا رو باز کردی ^_^
پاسخ:
:))
فوفی:)
چه ایده جالبی:) عالیه:) به نظرم فقط به همین یه دونه محدودش نکن:)
خیلی خیلی ایده جالبیه:) و به نظرم هم بار معنایی داره هم بار ادبی و کلا عالیه:)
وقتی اول افسانه رو خوندم دقیقا یاد ماه و ماهی افتادم بعد دیدم خودتم گفتی اون پایین:) کاملا بارز بود:)
اگه یه خرده روش کار کنی و قویترش کنی به عنوان یه سبک خیلی قشنگ میشه:))))
من اصن همیشه به خلاقیتت غبطه خوردم:)
موفقیات :)
پاسخ:

اووو خوبه که انقد حال کردی باش :)) ینی خوش گذشته پس :)) اری سعی میکنم اوکیش کنم، خودمم دوس دارم همونطور که گفتم :)
جالب اینه که حین نوشتن از اهنگه الهام نگرفته بودم ینی ممکنه تو ناخوداگاه و فلانم بوده ولی قصدم اون نبود. بعدش دیدم اندوه ماهی قرمزا چقد شبیهش شده و حتما هر کی بخونه فک میکنه از اون الهام گرفتم :دی
غبطه هم نخور برو موز بخور جای منم خالی کن :))
بی شوخی تو هم میتونی چون منم از اون اولش در این حد نبودم. خودم خواستم که اینجور شد :) فکر و پرواز دادن تخیل :دی منم البته فک کنم اول غبطه خوردم که تصمیم گرفتم تقویت کنم خودمو با موز :| نه ببخشید با خلاقیت :دی
موفقیات تووو :)